sobota, 8 października 2016

CZASAMI JEST POD GÓRKĘ...


       Jak wiecie życie pisze różnorodne scenariusze - tak stało się w naszym przypadku, kiedy po porodzie
naturalnym Mai dowiedzieliśmy się o deficycie słuchu w prawym uchu. Bardzo długo trwała diagnostyka audiologiczna, dzięki której stwierdzono głęboki niedosłuch prawostronny. 
I co dalej? Niestety zasugerowano, żeby poczekać do 6 roku życia i nie stymulować prawego ucha...
Oczywiście postarałam się o konsultacje w innych ośrodkach audiologicznych w Krakowie i Międzynarodowym Centrum Słuchu Medincus w Katowicach. Dopiero ostatnia placówka  pomogła Nam, żeby poprawić funkcjonowanie Mai.




                                                                                                POD GÓRKĘ



      Po ponad dwóch latach determinacji i walki o lepszą przyszłość Mai w świecie pełnym hałasu skierowano Nas na hospitalizację do Kliniki Audiologii i Foniatrii Światowego Centrum Słuchu w Kajetanach.



                                                      ŚWIATOWE CENTRUM SŁUCHU


    Kolejne wizyty, które są za Nami to badanie rezonansu magnetycznego w Naukowym Centrum Obrazowania Biomedycznego i diagnostyka w kierunku implantacji w Klinice Otolaryngochirurgii w Światowym Centrum Słuchu w Kajetanach. Specjaliści z Instytutu wybiorą najbardziej optymalne rozwiązanie: implantację prawego ucha albo nowoczesne aparatownie typu CROS powiązane z systemem ROGER.






Noszenie aparatu słuchowego może zawstydzać, szczególnie dzieci. Takie urządzenie staje się źródłem niemiłych żartów i uszczypliwych uwag. Ojciec pewnej 6-latki, która ma dwa implanty, postanowił poprawić jej humor. Zrobił sobie tatuaż, dzięki któremu dziewczynka przestała wstydzić się swoich aparatów.

        W przypadku kiedy jedno ucho jest głuche a drugie słyszy dobrze, nie jesteśmy w stanie poprawić słuchu stosując zwykły aparat słuchowy. Stymulowanie dźwiękami głuchego ucha nie przynosi pożądanych efektów. Osoba która próbuje nosić aparat po stronie głuchej, może odczuwać tylko drgania, ale nie spowoduje to polepszenia słyszalności. W takim przypadku można zastosować system CROS, gdzie po stronie ucha niesłyszącego zakładamy tzw. nadajnik, czyli w uproszczeniu obudowę aparatu zawierającą mikrofon, natomiast na stronę przeciwną odbiornik (aparat słuchowy który nie wzmacnia dźwięków). W ten sposób dźwięki po stronie głuchej zbierane są przez mikrofon i przekazywane do urządzenia założonego  na uchu zdrowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu poprawiamy lokalizację dźwięku oraz zrozumiałość mowy w sytuacjach hałaśliwych.  Rozwiązanie to jest w pełni bezprzewodowe a samo urządzenie praktycznie niewidoczne.



                                                                                             SYSTEM CROS


                                                                     WNIOSKI 


        Warto czytać, być zdeterminowanym rodzicem i zdać sobie sprawę, że technologia poszła tak do przodu, że pojawiają się interesujące rozwiązania dla osób z głębokim jednostronnym niedosłuchem. 




Roger Pen Roger Pen to najnowocześniejszy mikrofon, umożliwiający pacjentom lepsze rozumienie mowy w hałasie i z odległości. 


     W końcu na wiele pytań otrzymałam odpowiedź. Problem  z rozwojem mowy wynika ze spectrum autyzmu. Natomiast głęboka prawostronna głuchota z niedorozwoju nerwu ślimakowo - przedsionkowego.
Kompleksowe i różnorodne terapie pomagają Mai pod względem komunikacyjnym, intelektualnym i społecznym. Pozostaje tylko problem z lokalizacją dźwięków czy radzeniem sobie z nadmiernym hałasem w otoczeniu i tutaj wskazana jest implantacja prawego ucha lub aparatowanie nowoczesnymi systemami naprzemiennymi. Dzieci ze spectrum zaburzeń autystycznych (ASD) często miewają problemy społeczne i komunikacyjne, wykazują stereotypię (powtarzalność zachowań). Spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) ma ogromny wpływ na życie dzieci, które są nim dotknięte, zwłaszcza w szkole. Badania wykazały, że dzieci z ASD zmagają się zwłaszcza w głośnych środowiskach takich jak klasa. Szybkość reakcji oraz uwaga słuchowa to najważniejsze elementy wpływające na możliwości edukacyjne dziecka. Dzieci z ASD często nie reagują bądź miewają kłopoty ze skupieniem się na bodźcu dźwiękowym, takim jak głos nauczyciela. Jednakże badania naukowe dowodzą pozytywnego wpływu systemów bezprzewodowych mikrofonów na możliwości słuchowe dzieci z ASD.

     Dzięki takiej drodze będziemy mogli zjechać z tej wysokiej górki...























































































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz